Ahad, 26 Oktober 2014

SEMUANYA PERMATA ^^

hye assalammualaikum..!
alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menulis pada hari nie.
well,rasenya agak lama aku tak menaip and sekarang rasa agak kekok untuk membuat entri yang baru.tapi takpe kite cube..hahaha

alright let start..bismillahhirohmannirrohim

okey,hari nie aku nak cerita tentang terbentuknya ukhwah bersahabat.

tak dapat ditutupi lagi yang kehidupan sebenarnya kalau kita semua berada di alam universiti or whatever kita mesti akan dikaitkan dengan kawan-kawan yang ada disamping dan disekeliling kita.

Kenapa aku cakap macam tu? sebabnya......

kalau setiap kali aku telefon parent aku mereka mesti akan tanya macam mane keadaan dekat sana dik?(uitm),duit ada lagi ke? makan cukup tak? kawan-kawan okey je ke dekat sana..jangan gaduh-gaduh dengan kawan ye dik..

haaa? so..inilah yang aku maksudkan yang kawan sangat penting bila kita berada di peringkat yang lebih tinggi.

setakat sekarang,aku rasa tersangat bersyukur sebab aku telah dipertemukan dengan mereka-mereka yang aku rasa menyayangi aku seperti mana aku juga menyayangi mereka sebagai sahabat..
secara jujurnya,mereka adalah sahabat-sahabat yang terbaik yang pernah aku jumpa..
dari mereka aku dapat mengenali erti kerjasama dalam segala macam hal..just bayangkan bila kami semua ditugaskan untuk membuat batas di ladang..and time tu aku tak mampu untuk membuat sorang kerana keadaan tanah yang aku dapat ketika itu agak keras dan tidak terdaya untuk aku melalukan seorang.ketika ini kawan-kawan semua datang untuk membantu aku dan ketika itulah aku dapat mengenali mereka dengan sangat rapat.

tugasan and just abaikan gamba kaki sape ntah tu..hehe

okey next..! seminggu selepas aku masuk ke universiti semua umat islam telah menyambut kedatangan bulan ramadhan yang sangat berkah..Dan apabila syawal semakin hampir aku dan kawan-kawan semua telah plan untuk berbuka puasa di luar.kami pergi dalam keadaan yang tak berapa dirancang tapi alhamdulillah keadaan jadi sangat meriah malam tu sebab semua orang aku nampak happy je..for the 1st time kot kami keluar same-same then  order buffet sampai beratus..hahaha
tapi alhamdulillah tiada pembaziran yang berlaku,sebab ade seorang classmate yang tukang bersihkan semua makanan sehiggakan ikan hanya tinggal tulang and mata,,hahahaha


melalui sini ukhwah kami semua semakin terjalin.. :)

tak dilupakan juga kepada team Meja Bulat yang sentiasa hingaq di whatsapp..hahaha
kalau takde Meja Bulat nie aku rase mesti kita takkan jadi serapat macam sekarang yang secara selamba share gambar-gambar pelik sama-sama.and yang paling penting,kalau kita dok membahan antara satu sama lain depa takdak rasa marah or tarik-tarik muka sampai tahap putus kawan tu,,haha
mengenali mereka adalah sesuatu yang sangat berharga !

hope ukhwah berkekalan kawan ! :)

walaupon sekarang aku dah berada di alam universiti tapi aku takkan lupekan kawan-kawan aku yang terbaik ketika aku berada dizaman persekolahan dulu..zaman SPM memang superb awesome and the legend lah..kenangan 4 dan 5 ibnu majah memang takkan lupus dalam ingatan..insyaallah..

kenangan berharga ! 

and last is for my bestfriend ever..!! here we go..Nursyafiqah binti robian..seorang sahabat yang sangat baik bagi aku..kawan yang selalu dengar masalah aku,tempat yang aku selalu kongsi cerita suka dan duka..kawan yang selalu aku ajak lepak dekat library sekolah..kawan yang selalu jalan besama..kawan yang aku kenal dari tadika and naik sekolah rendah and naik sekolah menengah and sekarang dia melanjut pelajaran di politeknik penang..and kenanganyang tak boleh lupa bila kita dok sembang pasai cikgu memandu masing-masing serta kenangan membuat maskot bodoh dalam library..bhahahaha 

kenangan potluck !

kenangan lepak library siapkan maskot bodoh..haha

kenangan pergi kursus kahwin pedana sama-sama !

kenangan lepas SPM pergi pasar petang sama-sama !! serius rindu :(

alright alhamdulillah berjaya meluahkan dan berjaya membuat entri yang baru..yiepppieee !!!
p/s:kalau ade salah silap mohon dapat diampun and kalau ade tertypo tu dikire lumrahlah ye komee..hahaha

bye guyss assalammualaikum and see yaa..*peace*



-SLOT GALLERY SAHABAT-

BAKTI SISWA GUYSS 





IFTAR YASMEEN 


HERO?

KENANGAN LAST DAY LADANG 1ST SEMESTER 


WITH MADAM J

MEJA BULAT OFFICIAL 

CLASSMATE THE SUPERB AWESOME 









1 ulasan: